אודות עו"ד אלטמן

עורכת דין אודליה אלטמן היא משפטנית העוסקת בכל הקשור לדיני המשפחה, הגירושין והירושה. לרשותה עומדות מעל ל-20 שנות עשייה משפטית אינטנסיבית הכוללות ניהול של למעלה מ-2000 תיקים. רוב התיקים התנהלו בין כותלי ביהמ"ש לענייני משפחה וגם בבית הדין הרבני. חלק ניכר מהתיקים שנסבו על גירושין התנהלו במסגרות של גישור ופישור מתוך ראייה שחשוב להגיע להסכמים, מה שמגביר את הסיכוי ששני הצדדים בהסכמים יעמדו בהם, שכן הניסיון מלמד שלעיתים, למרות פסיקות בית המשפט, מי מהצדדים איננו עומד בחלקו בכל הנוגע למזונות, חלוקת רכוש ומשמורת.

רקע כללי

עורכת דין אודליה אלטמן הנה ילידת 1966 וגדלה בתל אביב. את לימודי הבגרות היא סיימה בתיכון עירוני ד'. היא שובצה בכיתת המחוננים של המגמה הריאלית הדו לשונית. כתוצאה מכך היא שולטת בנוסף לשפה העברית גם בערבית ובאנגלית. למותר לציין כי היא סיימה את התיכון בהצטיינות יתרה.

את השירות הסדיר בצבא היא עשתה במסגרת חיל המודיעין. בנוסף לתקופת שירות החובה היא שירתה גם במשך 4 שנים במסגרת מערך המילואים.

לימודי משפט

את ההכשרה המשפטית רכשה עו"ד אודליה אלטמן במסגרת בית הספר הגבוה למשפטים באוניברסיטת ת"א. היא זכתה לתעודת הצטיינות בכל אחת מבין 4 שנות לימודיה. כמו כן היא השלימה את מכסת לימודי המשפטים בתור מצטיינת דיקאן.

שלב ההתמחות

את ההתמחות בחרה  עורכת דין אלטמן לפצל לשתיים. בתחילה היא שימשה כמתמחה אצל כבוד השופט בדימוס חיים פורת, עת הוא כיהן כסגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בתל אביב. את חלקו השני של הסטאז' היא העבירה תחת חסותו של עורך דין יוסף בן מנשה. השירות בשתי המסגרות אפשרו לעו"ד אודליה אלטמן לרכוש הבנה לגבי התנהלות המערכת המשפטית.

קריירה

את ההסמכה לעסוק בעריכת דין קיבלה עו"ד אודליה אלטמן בשנת 1991. כעבור שנה, ב-1992, היא כבר ייסדה משרד עצמאי בראשו היא עומדת עד היום. המשרד בראשותה עוסק בדיני המשפחה ודיני הירושה.

שירותים נוספים

עורכת דין אודליה אלטמן מופיעה במספר תכניות טלוויזיה על בסיס קבוע. במסגרת הופעותיה היא מייעצת בתחומי העיסוק שלה. הצופים פונים אליה בשידור ומעלים סוגיות הנוגעות לדיני המשפחה, הגירושין והירושה. בעבר אף הגישה עו"ד אלטמן פינה שבועית קבועה בתכנית של איריס קול ברדיו.

תרומה לקהילה

עו"ד אודליה אלטמן רואה חשיבות רבה בתרומה לקהילה ובמעורבות חברתית. לצד פעילות המשפטית גרידא היא מקפידה לאורך כל שנות פעילותה להעניק שירותים בעלי אופי חברתי מובהק.

עורכת דין אודליה אלטמן העניקה בעבר שירותים לעמותת נעמ"ת. במשך כ-6 שנים היא ייצגה נשים שהיו בהליכי גירושין
כמו כן במשך כל שנות ה-90 היא הייתה מעורבת בלשכה לסיוע משפטי של משרד המשפטים. הפעילות כללה הענקת סיוע משפטי חינם למיעוטי יכולת
בנוסף, עו"ד אלטמן הייתה מעורבת בוועדה המייעצת של מרכז הילד והמשפט במועצה שלום הילד. כמו כן היא הייתה חברה בוועדה לבחינת מצב זכויות הילד בישראל שפעלה תחת כב' השופטת רוטלוי מביהמ"ש המחוזי בתל אביב.
עו"ד אלטמן משמשת כבוררת מטעם לשכת עו"ד בתיקים רלוונטיים. כמו כן, היא מונתה פעמים רבות ע"י השופטים בבית המשפט לענייני משפחה לשמש אפוטרופא לדין של קטינים מטעם בית המשפט.
ב-1999 היא עברה קורס לגישור וב-2001 עברה עורכת דין  אודליה אלטמן קורס מועמדים למשרת שיפוט במכון זוסמן על שם כבוד הנשיא של ביהמ"ש העליון לשעבר.